De MOA-expertise bestrijkt het hele terrein van het in kaart brengen van menselijk gedrag en behoeftes, ongeacht de methode van dataverzameling en analyse. MOA stelt zich als primair doel haar leden en partners te informeren over de laatste ontwikkelingen in de markt, te inspireren en het kennisniveau te verhogen.
MOA heeft een belangrijke netwerkfunctie, waarbij verbinden, kennis maken en kennis delen centraal staan. Daarnaast levert MOA een bijdrage aan de verdere professionalisering en zichtbaarheid van het Insights, Onderzoek en Analytics vakgebied. In het verlengde hiervan behartigt MOA de belangen van respondenten, gebruikers en aanbieders van digital analytics, marketing research en opinie- en beleidsonderzoek.
MOA stelt hoge eisen aan de kwaliteit van marktonderzoek en zet zich in voor het invoeren van kwaliteitsstandaarden (ISO) en publiceert richtlijnen om het kwaliteitsbesef bij de verwerking van data te verhogen.
Middels een actieve Haagse lobby beoordeelt MOA de impact van wetsvoorstellen op de branche, waaronder de recente privacywetgeving, de telecomwet en de wet markt en overheid.
De RKG en de BkB hebben hun krachten gebundeld en gaan samen verder als één sectie binnen de MOA. Dus geen onderscheid meer naar groot of klein, we zijn er voor alle bureaus! En wij, de initiatiefnemers hiervan, zijn ambitieus!
Veel kwalitatief onderzoek is het afgelopen coronajaar verplaatst naar online. Hoe heeft de onderzoeksbranche dit aangepakt? Martin de Bruin sprak in opdracht van de MOA met 12 onderzoeksbureaus, 3 selectiebureaus en 3 leveranciers van interviewsoftware.
Het MOA Expertise Center kent een aantal expertteams die u op diverse kerngebieden kunnen adviseren en begeleiden.
Wilt u meer informatie over het MOA Expertise Center? Neem contact op via onderstaande button.
De expertteams staan onder leiding van:
Expertise sessies zijn kleinschalige, interactieve bijeenkomsten rond een actueel thema met relevante sprekers, die iedere derde vrijdag van de maand plaatsvinden op kantoor van de MOA. Maximum aantal deelnemers bedraagt 20 personen.
SMART staat letterlijk voor Starting Marketing And Research Talents. Het is een ontmoetingsplaats voor startende talenten op het gebied van marketing en research, actieve en enthousiaste gebruikers (product managers, brand managers, onderzoekers aan de bedrijfszijde, etc) en leveranciers (onderzoekers aan de bureauzijde, etc) van marketing informatie en marketing insights.
SMART organiseert 1 x per jaar een congres, SMARTUp bijeenkomsten en heeft een eigen website.
Laat je medewerkers deelnemen aan het MOA Permanente Educatie programma en word MOA Qualified Partner!
Bureaus die het belangrijk vinden om hun medewerkers te stimuleren om zich te blijven ontwikkelen kunnen deelnemen aan het MOA Permanente Educatie (PE) programma. Wanneer medewerkers voldoende PE-punten behalen en een MOA-bedrijfslidmaatschap aanwezig is, wordt het bureau gekwalificeerd als MOA Qualified Partner (QP). Zonder MOA-bedrijfslidmaatschap is het uiteraard ook mogelijk om de medewerkers te laten deelnemen aan het PE-programma. Het bedrijf kan dan alleen niet worden gecertificeerd.
Registreer je PE-punten in ‘MijnMOA’ en word MOA Qualified Insights Professional!
Deelname aan het MOA Permanente Educatie (PE) programma staat open voor iedere professional met een HBO en/of WO-opleiding met minimaal 3 jaar ervaring in het werkveld van Marketing Insights, Onderzoek of Analytics. Heb je voldoende punten verzameld en voldoe je aan de toelatingscriteria, dan kom je in aanmerking voor de titel van MOA Qualified Insights Professional (QIP).
Heeft uw onderzoeksorganisatie een MOA-bedrijfslidmaatschap, dan krijgt u automatisch toegang tot het MOA PE programma. U ontvangt inloggegevens voor het bedrijfs PE-overzicht “Mijn MOA”.
Neem je deel aan activiteiten van de MOA, dan word je automatisch opgenomen in het MOA Permanente Educatie programma. Je ontvangt inloggegevens voor jouw persoonlijke permanente educatie omgeving “Mijn MOA”.
De MOAcademy is een dynamisch kennisplatform. Binnen de MOAcademy behandelen we alle actuele thema’s van het vakgebied in praktische workshops van één dag.
Vrijwel alle workshops die MOA in het kader van de MOAcademy aanbiedt, kunnen ook incompany worden gegeven. De incompany trainingen zijn maatwerk.
Modulair opgebouwde leergang Marktonderzoek en leergang R. Bekijk de MOAgenda voor het actuele aanbod.
Uniek online trainingsprogramma voor HBO-studenten voor het verkrijgen van insights bij het ontwerpen, ontwikkelen, en op de markt brengen van een nieuw merk.
Deze e-learning module voor het vak van interviewer hoopt de MOA de kwaliteit van het veldwerk een positieve stimulans te geven.
Deze cursus is een steun in rug voor examenkandidaten bij hun voorbereiding op het examen Sensorisch onderzoeker A.
Deze cursus is een steun in rug voor examenkandidaten bij hun voorbereiding op het examen Sensorisch onderzoeker B.
Als HR-afdeling kun je de permanente educatie van collega's volgen via het PE system van het MOA Expertise Center.
Monitor je eigen opleidingstraject via MijnMOA.
Neem contact op met de MOA, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 020-5810710.
Kennispartners van Daily Data Bytes
MOA is een
Privacystatement, Cookieverklaring & Disclaimer, MOA© 2022