Gedragscode voor marktonderzoek in de healthcare markt
Gedragscode voor marktonderzoek in de Healthcare markt (GMHM)
In deze Gedragscode voor marktonderzoek in de Healthcare markt (GMHM) zijn gedragsregels opgenomen die van toepassing zijn bij Marktonderzoek door of namens de leden van de branchevereniging MOA in de Healthcare markt. Deze gedragsregels hebben betrekking op de relatie Opdrachtgever en Marktonderzoeker en kunnen worden beschouwd als een nadere uitwerking van de Algemene voorwaarden MOA of daarop gebaseerd eigen algemene voorwaarden van de Marktonderzoeker. De GMHM heeft tot doel dat Marktonderzoek door de leden op een verantwoorde manier wordt ingezet, zodat het vertrouwen van de Respondent niet wordt geschaad.
De GMHM bevat, ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer van Respondenten, Gedragsregels gegevensbescherming die de bestaande Gedragscode voor onderzoek en statistiek aanvullen en verduidelijkingen.
Schematisch:
De GMHM wordt afgesloten met de gouden regels op basis van beide sets van Gedragsregels.
De GMHM is in werking getreden op 11 november 2018 en zal jaarlijks na de inwerkingtreding ervan worden geëvalueerd en waar nodig worden bijgesteld.