Bij de MOA wordt onderscheid gemaakt tussen gedragsregels en kwaliteitsstandaarden.
Als een ondervraagde zich onheus voelt behandeld door een onderzoekbureau dan kan die consument een klacht indienen bij de Beroepscommissie van de MOA, die onder leiding staat van een onafhankelijk jurist.
U kunt uw klacht schriftelijk indienen bij het MOA Secretariaat, Kabelweg 57, 1014 BA Amsterdam.
Als een professional, opdrachtgever of bureau, van mening is dat een ander bureau of opdrachtgever (als onderzoekorganisatie) over de scheef gaat kan er een klacht ingediend worden bij de Raad van Toezicht onder leiding van een onafhankelijk advocaat.
U kunt uw klacht schriftelijk indienen bij het MOA Secretariaat, Kabelweg 57, 1014 BA Amsterdam.
Indien er een verschil van mening is over de kwaliteit van een onderzoek kan men dat voorleggen aan een onafhankelijke Geschillencommissie onder leiding van een onafhankelijk advocaat.
U kunt uw klacht schriftelijk indienen bij het MOA Secretariaat, Kabelweg 57, 1014 BA Amsterdam.
Indien er een verschil van mening is over de kwaliteit van een onderzoek dat uitgevoerd is door een NIET MOA-lid, dan kan dat bureau NIET voor de geschillencommissie gedaagd worden. Dat bureau valt niet onder het verenigingsrecht. In dat geval kan een onderzoekorganisatie de MOA Ombudsman vragen de klacht in behandeling te nemen. Dit komt voor in onderzoek dat in de media gepubliceerd is en waar opdrachtgevers ongevraagd onderwerp van onderzoek zijn geworden. De MOA Ombudsman is geheel onafhankelijk.
U kunt uw klacht indienen d.m.v. het klachtenformulier van de MOA Ombudsman.
Voor elke klachtenregeling is een reglement opgesteld dat goedgekeurd is door de Ledenraad van de MOA. Hierin staan de procedures van hoor en wederhoor beschreven en hoe er wordt omgegaan met de publiciteit rondom klachten.
Kennispartners van Daily Data Bytes
MOA is een
Privacystatement, Cookieverklaring & Disclaimer, MOA© 2022