Betere (verkoop)gesprekken, meer succes en meer plezier!
Hoe overtuig je een klant om voor jullie bureau te kiezen? Bestaat er een perfecte salespitch? Niet ieder klant is hetzelfde en wil je je succes maximaliseren zul je moeten weten wanneer je welke verkoopstrategie moet inzetten. En heb je de eerste barrière overwonnen, dan moet je nog een contract onderhandelen. Hoe kom je tot een commerciële afspraak die “win- win” is voor de klant en bureau.
Na de invoering van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) gelden er steeds meer specifiekere regels met betrekking tot de omgang met persoonsgegevens. Binnen de meeste marktonderzoekbureaus wordt de AVG inmiddels breed gedragen en lijkt iedereen op de hoogte van de wet- en regelgeving. Het toepassen van de regels in de praktijk roept echter nog veel vragen op. Denk hierbij bijvoorbeeld aan opdrachtgevers die adressenbestanden niet beschikbaar willen stellen, vragen over de bewaartermijnen, subverwerkers, interviewers met een verwerkersovereenkomst, het doorgeven van data aan de opdrachtgever etc. Verzamel al je vragen en we bespreken ze tijdens deze workshop. Natuurlijk bespreken we ook de laatste stand van zaken en kijken we naar de valkuilen van deze verordening, toegespitst op actuele situaties. Een pragmatische opfrisbeurt van je kennis, zodat je kunt blijven zorgen voor een juiste en integere omgang met persoonsgegevens.
Hoe maak je de juiste keuze uit een breed pallet aan nieuwe technieken?
Het moderne marktonderzoek geeft je een keuze uit een breed scala van nieuwe onderzoektechnieken. De verscheidenheid is enorm, er is zo veel meer dan traditionele enquêtes, interviews en groepsdiscussies. Denk aan big data, design thinking, neuro-onderzoekstechnieken etc. Hoe maak je een afgewogen keuze kan maken tussen al deze technieken? Deze praktijkgerichte training leert je gestructureerd, creatief en logischeen onderzoeksdesign ontwerpen met de juiste techniek(en).
Pas wanneer het antwoord geeft op de juiste vraag, is marktonderzoek echt succesvol. Maar hoe kom je achter de échte vraag? Durk Bosma leert je in deze workshop via herkenbare cases de echte vraag te achterhalen en te bepalen welke onderzoeksmethode je het best kunt gebruiken voor het beantwoorden van die vraag.
Binnen marketing research en analytics wordt de taal R steeds meer gebruikt als aanvulling op of in plaats van standaardtools als SPSS. Groot voordeel is dat R open source is en nieuwe tools voor analytics al beschikbaar zijn in R ruim voordat deze worden opgenomen in de standaardtools. Tijdens deze basistraining R laten we je zien wat R is, hoe je R kunt gebruiken en hoe je R-scripts schrijft.
Het beheersen van interviewtechnieken is essentieel voor het uitvoeren van een goed kwalitatief onderzoek. Maar hoe zet je deze technieken optimaal in bij het voeren van een (groeps)gesprek? En waar moet je opletten wanneer je de interviews digitaal afneemt? Ontdek de principes en belangrijkste elementen van interviews en groepsdiscussies. Leer keuzes te maken binnen de interviewtechnieken en omgaan met lastige respondenten! Uiteraard is er ook aandacht voor het daadwerkelijk oefenen van de technieken.
Het zelf uitvoeren van een (online) kwantitatief onderzoek is een stuk eenvoudiger geworden. Je kunt kiezen uit tientallen enquêtetools, online een steekproef bestellen en de resultaten in gestandaardiseerde grafieken uitdraaien. Maar heb je dan gedegen onderzoek, waarop je kunt vertrouwen? Het antwoord is vaak nee. Als je een hamer koopt, ben je nog geen timmerman. Telkens blijkt dat er verraderlijke valkuilen zijn. Tijdens deze praktische training, worden beginners op het gebied van kwantitatief marktonderzoek snel op weg geholpen. Een cruciale workshop boordevol vol tips & tricks, do's en don'ts.
Goed communiceren zorgt voor prettig en effectief samenwerken en goede relaties. Maar wat als deze communicatie niet lekker loopt? Ervaar je wel eens dat je boodschap niet overkomt zoals jij het bedoelde, of merk je dat je het lastig vindt om met kritiek om te gaan? Of heb je wel eens te maken met gestreste, ontevreden of dominante opdrachtgevers? En hoe behoud je een goede en professionele relatie wanneer je het niet met elkaar eens bent?
Iedereen is een leider, echter niet iedereen is een goede leider. Leiderschap zit in je, maar leiderschap kun je ook leren en verbeteren. In deze workshop gaan we in op de ins en outs van leiderschap. Wat is belangrijk en hoe kun je jouw leidinggevende capaciteiten optimaal benutten om zelf en als team optimaal te presteren.
Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Het visualiseren van je data bij het delen van je analyseresultaten met collega’s en klanten is dus een logische keuze. Ook tijdens de analyse zal data visualisatie je helpen om sneller inzichten te vinden.
In deze training leer je wanneer je welke grafiek moet kiezen en welke grafiek je beter niet kunt gebruiken. Verder ontdek je het ideale design voor een grafiek, waardoor hij een brug gaat slaan tussen de informatie in de data, en de lezer die daar wat mee moet gaan doen.
Deze training bevindt zich op het snijvlak van data-analyse, communicatie en user experience. Met elementen van psychologie, design en storytelling. Gericht op grafieken en tabellen, voor rapportages, presentaties en infographics.
Kennispartners van Daily Data Bytes
MOA is een
Privacystatement, Cookieverklaring & Disclaimer, MOA© 2022