Predictive analytics is bij veel bedrijven niet meer weg te denken. Het voorspellen door middel van Data Science technieken is volgens Gartner een van de snelst groeiende domeinen in het totale Data & Analytics werkveld. Van steeds meer analisten en ontwikkelaars wordt verwacht dat ze begrip hebben van Data Science technieken. Maar hoe ga je hier als ambitieuze professional mee aan de slag? Hoe raak je bekend met alle termen en ontwikkel je de vaardigheden om dit toe te kunnen passen in de praktijk? En dit alles zonder een vierjarige opleiding tot volleerd Data Scientist te hoeven volgen?
Daarom organiseren wij, de MOA Profgroep Data Science & Rockfeather, de Data Science Summer School! Op 3 achtereenvolgende vrijdagen leer je Data Science methodes en technieken begrijpen en toepassen.
Betere (verkoop)gesprekken, meer succes en meer plezier!
Hoe overtuig je een klant om voor jullie bureau te kiezen? Bestaat er een perfecte salespitch? Niet ieder klant is hetzelfde en wil je je succes maximaliseren zul je moeten weten wanneer je welke verkoopstrategie moet inzetten. En heb je de eerste barrière overwonnen, dan moet je nog een contract onderhandelen. Hoe kom je tot een commerciële afspraak die “win- win” is voor de klant en bureau.
Na de invoering van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) gelden er steeds meer specifiekere regels met betrekking tot de omgang met persoonsgegevens. Binnen de meeste marktonderzoekbureaus wordt de AVG inmiddels breed gedragen en lijkt iedereen op de hoogte van de wet- en regelgeving. Het toepassen van de regels in de praktijk roept echter nog veel vragen op. Denk hierbij bijvoorbeeld aan opdrachtgevers die adressenbestanden niet beschikbaar willen stellen, vragen over de bewaartermijnen, subverwerkers, interviewers met een verwerkersovereenkomst, het doorgeven van data aan de opdrachtgever etc. Verzamel al je vragen en we bespreken ze tijdens deze workshop. Natuurlijk bespreken we ook de laatste stand van zaken en kijken we naar de valkuilen van deze verordening, toegespitst op actuele situaties. Een pragmatische opfrisbeurt van je kennis, zodat je kunt blijven zorgen voor een juiste en integere omgang met persoonsgegevens.
Hoe maak je de juiste keuze uit een breed pallet aan nieuwe technieken?
Het moderne marktonderzoek geeft je een keuze uit een breed scala van nieuwe onderzoektechnieken. De verscheidenheid is enorm, er is zo veel meer dan traditionele enquêtes, interviews en groepsdiscussies. Denk aan big data, design thinking, neuro-onderzoekstechnieken etc. Hoe maak je een afgewogen keuze kan maken tussen al deze technieken? Deze praktijkgerichte training leert je gestructureerd, creatief en logischeen onderzoeksdesign ontwerpen met de juiste techniek(en).
Pas wanneer het antwoord geeft op de juiste vraag, is marktonderzoek echt succesvol. Maar hoe kom je achter de échte vraag? Durk Bosma leert je in deze workshop via herkenbare cases de echte vraag te achterhalen en te bepalen welke onderzoeksmethode je het best kunt gebruiken voor het beantwoorden van die vraag.
Binnen marketing research en analytics wordt de taal R steeds meer gebruikt als aanvulling op of in plaats van standaardtools als SPSS. Groot voordeel is dat R open source is en nieuwe tools voor analytics al beschikbaar zijn in R ruim voordat deze worden opgenomen in de standaardtools. Tijdens deze basistraining R laten we je zien wat R is, hoe je R kunt gebruiken en hoe je R-scripts schrijft.
Het beheersen van interviewtechnieken is essentieel voor het uitvoeren van een goed kwalitatief onderzoek. Maar hoe zet je deze technieken optimaal in bij het voeren van een (groeps)gesprek? En waar moet je opletten wanneer je de interviews digitaal afneemt? Ontdek de principes en belangrijkste elementen van interviews en groepsdiscussies. Leer keuzes te maken binnen de interviewtechnieken en omgaan met lastige respondenten! Uiteraard is er ook aandacht voor het daadwerkelijk oefenen van de technieken.
Kennispartners van Daily Data Bytes
MOA is een
Privacystatement, Cookieverklaring & Disclaimer, MOA© 2022