12
aug
2022

MOA/Rockfeather Data Science Summer School 2022

12-08-2022 9:00 - 26-08-2022 17:00
Bekijk de prijzen hieronder
MOA/Rockfeather Data Science Summer School 2022

Predictive analytics is bij veel bedrijven niet meer weg te denken. Het voorspellen door middel van Data Science technieken is volgens Gartner een van de snelst groeiende domeinen in het totale Data & Analytics werkveld. Van steeds meer analisten en ontwikkelaars wordt verwacht dat ze begrip hebben van Data Science technieken. Maar hoe ga je hier als ambitieuze professional mee aan de slag? Hoe raak je bekend met alle termen en ontwikkel je de vaardigheden om dit toe te kunnen passen in de praktijk? En dit alles zonder een vierjarige opleiding tot volleerd Data Scientist te hoeven volgen?

Daarom organiseren wij, de MOA Profgroep Data Science & Rockfeather, de Data Science Summer School! Op 3 achtereenvolgende vrijdagen leer je Data Science methodes en technieken begrijpen en toepassen. 

Wij accepteren geen inschrijvingen meer

01
sept
2022

MOA - Bureauperformance

01-09-2022 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Bureauperformance

Betere (verkoop)gesprekken, meer succes en meer plezier!  

Hoe overtuig je een klant om voor jullie bureau te kiezen? Bestaat er een perfecte salespitch? Niet ieder klant is hetzelfde en wil je je succes maximaliseren zul je moeten weten wanneer je welke verkoopstrategie moet inzetten. En heb je de eerste barrière overwonnen, dan moet je nog een contract onderhandelen. Hoe kom je tot een commerciële afspraak die “win- win” is voor de klant en bureau. 

05
sept
2022

MOA - AVG in de praktijk

05-09-2022 10:00 -16:30
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - AVG in de praktijk

Na de invoering van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) gelden er steeds meer specifiekere regels met betrekking tot de omgang met persoonsgegevens. Binnen de meeste marktonderzoekbureaus wordt de AVG inmiddels breed gedragen en lijkt iedereen op de hoogte van de wet- en regelgeving. Het toepassen van de regels in de praktijk roept echter nog veel vragen op. Denk hierbij bijvoorbeeld aan opdrachtgevers die adressenbestanden niet beschikbaar willen stellen, vragen over de bewaartermijnen, subverwerkers, interviewers met een verwerkersovereenkomst, het doorgeven van data aan de opdrachtgever etc. Verzamel al je vragen en we bespreken ze tijdens deze workshop. Natuurlijk bespreken we ook de laatste stand van zaken en kijken we naar de valkuilen van deze verordening, toegespitst op actuele situaties. Een pragmatische opfrisbeurt van je kennis, zodat je kunt blijven zorgen voor een juiste en integere omgang met persoonsgegevens.

08
sept
2022

MOA - Diversiteit in onderzoekstechnieken

08-09-2022 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Diversiteit in onderzoekstechnieken

Hoe maak je de juiste keuze uit een breed pallet aan nieuwe technieken?

Het moderne marktonderzoek geeft je een keuze uit een breed scala van nieuwe onderzoektechnieken. De verscheidenheid is enorm, eis zo veel meer dan traditionele enquêtes, interviews en groepsdiscussies. Denk aan big data, design thinkingneuro-onderzoekstechnieken etcHoe maak je een afgewogen keuze kan maken tussen al deze technieken? Deze  praktijkgerichte  training leert  je gestructureerd, creatief en logischeen onderzoeksdesign ontwerpen met de juiste techniek(en).

12
sept
2022

MOA - Wat is de vraag achter de vraag?

12-09-2022 9:30 -16:00
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Wat is de vraag achter de vraag?

Pas wanneer het antwoord geeft op de juiste vraag, is marktonderzoek echt succesvol. Maar hoe kom je achter de échte vraag? Durk Bosma leert je in deze workshop via herkenbare cases de echte vraag te achterhalen en te bepalen welke onderzoeksmethode je het best kunt gebruiken voor het beantwoorden van die vraag

13
sept
2022

MOA - Basistraining R

13-09-2022 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Basistraining R

Binnen marketing research en analytics wordt de taal R steeds meer gebruikt als aanvulling op of in plaats van standaardtools als SPSS. Groot voordeel is dat R open source is en nieuwe tools voor analytics al beschikbaar zijn in R ruim voordat deze worden opgenomen in de standaardtools. Tijdens deze basistraining R laten we je zien wat R is, hoe je R kunt gebruiken en hoe je R-scripts schrijft.

15
sept
2022

MOA - Haal het maximale uit (groeps)interviews!

15-09-2022 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Haal het maximale uit (groeps)interviews!

Het beheersen van interviewtechnieken is essentieel voor het uitvoeren van een goed kwalitatief onderzoek. Maar hoe zet je deze technieken optimaal in bij het voeren van een (groeps)gesprek? En waar moet je opletten wanneer je de interviews digitaal afneemt? Ontdek de principes en belangrijkste elementen van interviews en groepsdiscussies. Leer keuzes te maken binnen de interviewtechnieken en omgaan met lastige respondenten! Uiteraard is er ook aandacht voor het daadwerkelijk oefenen van de technieken.

20
sept
2022

MIE'22

20-09-2022 9:00 -18:00
Bestel nu je ticket via MIE.nl
MIE'22 Op 20 & 21 september 2022 vindt de 20ste editie plaats van Nederlands grootste Marketing Insights Event (MIE), hèt event op gebied van Data en Insights. Met maar liefst 70 kwalitatieve lezingen, workshops en masterclasses presenteren we de laatste trends en ontwikkelingen in ons vakgebied aan 1500 (digital) marketeers, data-analisten, researchers en andere insights-professionals.
21
sept
2022

MIE'22

21-09-2022 9:00 -18:00
Bestel nu je ticket via MIE.nl
MIE'22 Op 20 & 21 september 2022 vindt de 20ste editie plaats van Nederlands grootste Marketing Insights Event (MIE), hèt event op gebied van Data en Insights. Met maar liefst 70 kwalitatieve lezingen, workshops en masterclasses presenteren we de laatste trends en ontwikkelingen in ons vakgebied aan 1500 (digital) marketeers, data-analisten, researchers en andere insights-professionals.
22
sept
2022

MOA/NIMA Education Day - Data als brandstof voor de moderne marketing machine

22-09-2022 13:00 -17:00
Amsterdam
Deze gratis bijeenkomst is exclusief voor MOA-leden
MOA/NIMA Education Day - Data als brandstof voor de moderne marketing machine Data zijn overal en steeds sneller beschikbaar, maar hoe ga je hier als marketeer het beste mee om? Drie ervaren sprekers vertellen over het gebruik van data binnen marketing, hoe tooling toe te passen op de marketingstrategie en hoe het martech landschap eruit ziet. Danny Oosterveer (data-bedreven marketeer en zelfstandig marketingconsultant) zal ingaan hoe we data kunnen gebruiken om de marketing te optimaliseren. Ludo Voorn (consultant, werkzaam bij Rabobank en docent) en Coen Wiers (hoofd Customer Engagement bij Rabobank) zullen het martech landschap schetsen en laten zien hoe tooling wordt toegepast binnen een marketingstrategie.

Meer MOA


Kennispartners van Daily Data Bytes

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

VIDA-gebouw
Kabelweg 57, 2e verdieping
1014 BA Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.