Verantwoord en relevant marktonderzoek in de gezondheidszorg
Marktonderzoek in de zorg kenmerkt zich door extra complexiteit. Er is een diversiteit aan belanghebbenden, en er zijn specifieke uitdagingen zowel op juridisch vlak als in de toegang tot de doelgroep. Wat kan en mag? Waar moet je extra rekening houden met privacy en vertrouwelijkheid? En daarbij opgeteld is de zorg ook nog een exponentieel en snel veranderend domein. Keuzevrijheid van zorg; regie in eigen hand; digitalisering van zorg; hoge innovatie graad; het kosten dilemma; de groeiende behoefte aan waarde gedreven zorg. Zo maar wat thema’s die op kennisprofessionals in de zorg af komen.
Daarom hebben deze kennisprofessionals zich georganiseerd in een eigen Profgroep. Deze Profgroep Healthcare maakt deel uit van de MOA, het Nederlandse Expertise Center voor Marketing Insights. Het doel van de profgroep is om het specifieke onderzoeksdomein in Healthcare te ondersteunen en te promoten. Vanuit de invalshoek van zowel bureaus als opdrachtgevers focussen we op de gezamenlijke deler in het onderzoek. Met onze focus op kwaliteit van onderzoek, kennisdeling en samenwerking willen we het domein Healthcare in marktonderzoek op een hoog niveau houden. En daarbij opereren we vanuit de gedachte ‘dat goed onderzoek bijdraagt aan een beter Zorg in Nederland’.
Onze leden hebben heel diverse achtergronden, werkterreinen en functies. We werken in een Zorginstelling, bij een Onderzoeksbureau, als zelfstandige of bij een farmaceut. In rollen variërend van marktonderzoek, business analyse, advies, marketingcommunicatie tot aan management. Maar wat we delen is onze passie voor kwalitatief goed marktonderzoek in de zorg!
Wat doen we?
De MOA volgt specifieke ontwikkeling in het onderzoekvakgebied, of dit nu gaat om digital analytics, kwantitatief- en of kwalitatief onderzoek of wetgeving, en biedt haar leden de nodige expertise en trainingen. In de profgroep zoomen we verder in op het domein van de zorg. We doen dit door de organisatie van (on- en offline) Insight Poli’s waarin we met gelijkgestemden specifieke thema’s bespreken, kennis overdragen en ervaringen uitwisselen. Daarnaast faciliteert je lidmaatschap intervisie met vak- en domeingenoten. Door transparant te zijn over de expertise van onze leden vind je makkelijk een klankbord of de juiste partner voor een specifieke klus. En dit alles tegen een zeer aantrekkelijk lidmaatschapstarief.
Is het bedrijf waar jij werkzaam bent al lid van de MOA, dan kun je je aansluiten met een persoonlijk lidmaatschap. Wanneer dit niet het geval is kun je lid worden van de Profgroep via het Bijzonder lidmaatschap Profgroep. Het is ook mogelijk om een volledig bedrijfslidmaatschap met daaraan gekoppeld een persoonlijk lidmaatschap af te nemen. Met deze laatste optie krijg je toegang tot de Profgroep en ook alle andere voordelen en extra's bij de MOA. Bekijk hier de huidige tarieven.
Per december 2020 wordt de Profgroep bestuurd door de volgende vrijwilligers:
Neil van der Veer (Newcom Research & Consultancy)
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (Ipsos)
Roel Rutjens (Catharina Ziekenhuis)
Marit Bosman (Antonius Ziekenhuis)
Geertje van de Ven (FWG)
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (GlaxoSmithKline)
Kennispartners van Daily Data Bytes
MOA is een
Privacystatement, Cookieverklaring & Disclaimer, MOA© 2022