Arno van Welzen van The Choice Marktonderzoek & Advies heeft het initiatief genomen om samen met een aantal collega’s een voorstel voor te bereiden om onder aan de mails aan respondenten een NoShop vignet te plaatsen. Steeds vaker worden onderzoekbureaus geconfronteerd met een verkeerde beeldvorming bij de consument c.q. respondent.
Respondenten hebben steeds vaker de indruk dat onder het mom van onderzoek, men alsnog aangezet wordt tot de aanschaf van artikelen. Ook het feit dat men zijn/haar gegevens op het web achterlaat dragen daar aan bij. Om die reden is er een MOA NoShop-signature ontwikkeld, dat aan alle leden van de MOA zal worden toegestuurd, met het verzoek dit in de mail aan respondenten te plaatsen. Uiteraard spreekt de MOA niet alleen de bureaus hierover aan, maar ook opdrachtgevers met eigen panels worden verzocht gebruik te maken van dit signature. Het zou mooi zijn als de consument uiteindelijk weet dat wanneer dit logo of het logo van de MOA erop staat, men het dan kan vertrouwen.
Kennispartners van Daily Data Bytes
MOA is een
Privacystatement, Cookieverklaring & Disclaimer, MOA© 2022