Bio
Tom De Ruyck is ‘Head of Research Communities’ bij InSites Consulting en verantwoordelijk voor de wereldwijde activiteiten van InSites op het gebied van 'community research'.
Hij is een veel gevraagd spreker op internationale marketing- & onderzoekconferenties. Het leiden van workshops en het voorzitten van onderzoeksbijeenkomsten (o.a. voor de MOA en ESOMAR) zijn onderdeel van zijn favoriete activiteiten.
Tom publiceerde verschillende white papers (ESOMAR) en artikelen in wetenschappelijke tijdschriften (zoals IJMR), business boeken en vakbladen (Research World, Clou, ...). Daarnaast is hij een invloedrijke blogger/tweeter over de trends in de industrie en online research communities. Onlangs ontving Tom een award van ESOMAR voor zijn werk ("Fernanda Monti Award - Best Paper Congres '09" en twee keer 'Best Paper' op een conferentie) en ook van de American Marketing Association ("4 under 40 - Emerging Leader of the Industry Award '10").
Naast zijn werk bij InSites Consulting is Tom gastdocent aan verschillende universiteiten en Adjunct Professor aan IESEG School of Management (Lille, Frankrijk) en EHSAL Management School (Brussel, België), waar hij doceert in ‘Contemporary Marketing Research Management & Techniques’.
Tom is mede-oprichter en voorzitter van de Belgische onderzoeksvereniging BAQMaR en zit in het bestuur van een aantal andere professionele organisaties: ESOMAR's Fringe Factory, MOA Summits 'Programma Commissie, FTO & Lonbono.