Achtergronden marktonderzoek in Nederland
De volgende artikelen geven meer inzicht in de marktonderzoekbranche in Nederland.
Trendrapport Marktonderzoekbureaus 15e editie 2022
BUREAUS KIJKEN MET VERTROUWEN NAAR 2023, ONDERZOEKBRANCHE SCOORT BIJNA 9% MEER OMZET. Bekijk hier de 15e editie van het Trendrapport Marktonderzoeksbureaus!
---
Winnaars en genomineerden MOAwards
Overzicht van alle genomineerden en winnaars van de MOAwards, 2021.
Bekijk het overzicht
EFAMRO Moodindicator Q2 2021
In Q2 of 2021 EFAMRO conducted a new wave of the EFAMRO Moodindicator. Research agencies were asked about the business outlook from the perspective of both their own organisation and their domestic market. In this wave, respondents from 9 European countries participated.
Trendrapport Marktonderzoekbureaus 14e editie 2021
DATA EN INSIGHTS GEVEN VERTROUWEN IN 2DE CORONAJAAR
Onderzoeksbranche zet ruim 10% meer om in 2021. Bekijk hier de 14e editie van het Trendrapport Marktonderzoeksbureaus!
Trendrapport Marktonderzoekbureaus 13e editie 2020
Voor veel branches is 2020 een jaar dat ze het liefst overslaan. Nogal wat bedrijven hebben de grootste moeite om overeind te blijven en aan vooruitkijken komen ze nog niet echt toe. Hoe zit dat bij de onderzoeksbranche? Beter dan je denkt, als je naar de cijfers kijkt. Ja, een coronadip is er zeker, maar de tegenvallers zijn te overzien en het geloof in de toekomst is er niet minder om.
13e editie: Veerkracht tegen de coronadip . - MarketingTribune . - tekst Jan Roekens, hoofdredacteur Daily Data Bytes. - MarketingTribune, Jrg. 37, nr. 20, 15 december 2020, p. 38-43.
Omzetontwikkeling marktonderzoek in Nederland
Overzicht van de omzetontwikkeling van de marktonderzoek branche in Nederland, 2021
MOA jaaroverzicht top-50 onderzoeksbureaus 2019
12e editie: Wederom goed jaar voor marktonderzoekbureaus . - MarketingTribune . - tekst Jan Oostveen & Sjaak Hoogkamer . - MarketingTribune, Jrg. 36, nr. 21, 10 december 2019, p. 46-51.