Mythes over de MIE-bezoeker

Mythes over de MIE-bezoeker en de misvattingen over het bezoekersprofiel van Nederlands grootste Marketing & Insights Event

 

cover mythes mieHet Marketing & Insights Event, het MIE, is het grootste marketing congres van Nederland. Jaarlijks verwelkomen we tussen de 2200 en 2500 bezoekers in Media Plaza te Utrecht om de laatste trends en inzichten te vernemen m.b.t. insights en analytics.

De MOA, destijds nog MarktOnderzoekAssociatie, heeft het initiatief voor het MIE genomen in 2001. In eerste instantie was het event gericht op de onderzoekers van Nederland, voornamelijk MOA-leden. Een-ons-kent-ons-feestje dus. Ruim 800 bezoekers kwamen naar het Sparta stadion om het eerste MIE bij te wonen, waarvan 70% MOA-leden.

Sinds 2001 heeft het bezoekersaantal van het MIE een enorme vlucht genomen. Opvallend hierbij is dat vanuit de onderzoekbureaus het aantal deelnemers al die jaren vrijwel gelijk is gebleven, met 612 in 2018. Het overgrote deel van de bezoekers bestaat nu uit marketeers, strategen, planners en analisten. Zij hebben minder of helemaal geen band met de MOA.

De veronderstelling dat het MIE nog steeds vooral een feestje voor de “MOAfamily” is, kan dus echt de prullenbak in! Het MIE is hét congres voor de Marketeer en Insights professional van de top 500 bedrijven in Nederland.

In dit boekje zullen we afrekenen met deze en andere misvattingen over het MIE en kijken we naar het werkelijke profiel van de MIE-bezoekers. Zowel in het algemeen als voor een aantal verschillende sectoren in het bijzonder. Gebaseerd op de inschrijfformulieren die de deelnemers aan het MIE 2018 hebben ingevuld, is per branche is aangegeven wie er namens die organisaties op het MIE aanwezig waren.

Daarnaast zullen we ingaan op de nieuwe, intensieve samenwerkingen die het MIE met nieuwe marketingpartners is aangegaan. Geheel nieuwe doelgroepen worden via die samenwerkingsverbanden naar het MIE getrokken. Op de volgende pagina’s meer informatie over deze unieke bundeling van krachten.

Ook wordt in deze uitgave ingegaan op mogelijkheden voor sponsors om bezoekers van het MIE 2018 uit te nodigen voor hun sessie op het MIE 2019. Een unieke kans om een geselecteerde doelgroep in jouw workshop, lezing of masterclass te krijgen.

Wim van Slooten, Amsterdam, augustus 2018

Voor vragen over deze uitgave: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

DOWNLOAD MYTHES OVER DE MIE-BEZOEKER

 

Meer MOA


Kennispartners van Daily Data Bytes

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

VIDA-gebouw
Kabelweg 57, 2e verdieping
1014 BA Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.