13
apr
2023

MOA - Analyse-valkuilen: trap er niet in!

13-04-2023 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Analyse-valkuilen: trap er niet in!

In deze training kijken we kritisch naar hoe we cijfers interpreteren en hoe we daarbij makkelijk in valkuilen trappen. We stappen uit de productie-modus en de deadlines en nemen even de tijd om de motorkap open te trekken en te zien wat er in zit en hoe de onderdelen met elkaar in verbinding staan. Word een onderzoeker met een scherpe blik in deze training geschikt voor marktonderzoekers met een aantal jaren ervaring.

17
apr
2023

MOA - Liever Assertiever

17-04-2023 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Liever Assertiever

Zou je willen leren hoe je beter voor jezelf op kunt komen? Of hoe je geaccepteerd nee kunt zeggen en hoe je je eigen grenzen kunt bewaken? 

20
apr
2023

MOA - De kracht van creatief denken

20-04-2023 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - De kracht van creatief denken

Data en creativiteit gaan hand in hand, data is een must-have om merken te laten groeien. Het geeft je inzichten in iemands leven, gevoelens, motivaties en drijfveren en hoe jouw product of dienst daaraan bijdraagt. Met creativiteit kun je deze inzichten vertalen naar nieuwe producten, diensten, services, processen. Het kunnen combineren van data en creativiteit is een gouden combinatie!

24
apr
2023

MOA - Information design: simpele principes, betere rapporten

24-04-2023 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Information design: simpele principes, betere rapporten

Ook al zijn je inzichten nog zo briljant, je maakt pas het verschil als je deze goed over kan brengen. Dat is waar we in deze workshop aan gaan werken: effectieve communicatie naar je opdrachtgever en stakeholders.

08
mei
2023

MOA - Van cijfers naar inzicht

08-05-2023 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Van cijfers naar inzicht

Cijfers spreken nooit voor zich; pas als we ze in context plaatsen onstaat er inzicht.In deze training leer je onderzoekresultaten beter te interpreteren door ze te spiegelen aan een aantal terugkerende patronen in koopgedrag.Aan de hand van echte cases maken we een vertaalslag naar cijfers naar commercieel relevante informatie.

11
mei
2023

MOA - Datavisualisatie, van inzicht naar impact

11-05-2023 9:30 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Datavisualisatie, van inzicht naar impact

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Het visualiseren van je data bij het delen van je analyseresultaten met collega’s en klanten is dus een logische keuze. Ook tijdens de analyse zal data visualisatie je helpen om sneller inzichten te vinden.

In deze training leer je wanneer je welke grafiek moet kiezen en welke grafiek je beter niet kunt gebruiken. Verder ontdek je het ideale design voor een grafiek, waardoor hij een brug gaat slaan tussen de informatie in de data, en de lezer die daar wat mee moet gaan doen. 

Deze training bevindt zich op het snijvlak van data-analyse, communicatie en user experience. Met elementen van psychologie, design en storytelling. Gericht op grafieken en tabellen, voor rapportages, presentaties en infographics. 

17
mei
2023

MOA - Modellen voor Marketing Insights

17-05-2023 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Modellen voor Marketing Insights

Een marketingvraag kun je pas echt beantwoorden als je hierbij gebruik maakt van de juiste onderzoeksmethode en het juiste model. Ze zorgen dat je snel tot de kern van een probleem kunt komen om slagvaardig advies te geven of gericht onderzoek kunt opzetten voor de ontwikkeling van effectief marketingbeleid.

In deze workshop leer je via herkenbare cases en/of je eigen concrete vraag hoe je uit het beschikbare aanbod bij iedere marketingvraag het juiste model kiest en welke onderzoeksmethode je daarbij het best kunt gebruiken om die vraag ook expliciet, systematisch en onderbouwd te kunnen beantwoorden.

22
mei
2023

MOA - Leiding geven aan verandering

22-05-2023 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Leiding geven aan verandering

Patronen doorbreken

Als leidinggevende ben je vaak de eerste die met plannen komt om je organisatie aan te passen aan een nieuwe werkelijkheid; je kijkt vooruit, zit vol goede intenties en enthousiasme en je wil tempo maken. En ondanks die inzet merk je dat het moeizamer gaat dan je had gedacht; het duurt langer, er komen veel vragen. Dus leg je het doel en de urgentie nogmaals uit en zet je je overtuigingen nog wat extra kracht bij. Herkenbaar? Leer bewuster naar je organisatie kijken zodat je duurzaam kunt veranderen.

25
mei
2023

MOA - Inspireren met infographics

25-05-2023 9:30 -17:00
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Inspireren met infographics

Infographics zijn dé manier om de resultaten van je analyse of onderzoek op een impactvolle wijze te delen met je collega’s of klanten. Een combinatie van data, afbeeldingen en storytelling die samen een helder, inspirerend en overzichtelijk beeld geven. Snel en prettig te lezen en te delen.

05
juni
2023

MOA - Van data naar commerciële besluitvorming

05-06-2023 10:00 - 12-06-2023 16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Van data naar commerciële besluitvorming

In deze training slaan we een brug tussen de wereld van commerciële vraagstukken en de wereld van data, indicatoren en modellen. In veel organisaties zien marketeers de bomen niet meer door het kpi-bos. Er is vaak meer data beschikbaar dan kan worden verwerkt en alle databronnen lijken even belangrijk. Waar begin je? Hoe krijg je overzicht? Hoe stel je prioriteiten? Wat zijn de valkuilen? Deze vragen worden beantwoord tijdens deze tweedaagse training geschikt voor marketeers met een aantal jaren ervaring

Meer MOA


Kennispartners van Daily Data Bytes

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

VIDA-gebouw
Kabelweg 57, 2e verdieping
1014 BA Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.