Opfristraining voor onderzoekers! Over surveyonderzoek bestaan tal van misverstanden, want de praktijk lijkt lang niet altijd op de ideale situaties die in de studieboeken worden geschetst. Tijdens deze workshop kijken we vanuit praktijkoogpunt naar de theoretische facetten van vragenlijstonderzoek.
Segmentatie is de meest gebruikte marketingtool, er is geen merk die zijn markt niet segmenteert. Segmentatie is echter veel meer dan een analyse; het is een proces waarin vele keuzes gemaakt moeten worden, over o.a. doelgroepen, positionering, communicatie etc... In deze interactieve workshop staan we stil bij al deze keuzes en de consequenties hiervan. Met behulp van een overzichtelijk stappenplan, voorbeelden en oefeningen krijg je een helder beeld wat je met segmentatie wel en niet kan bereiken.
SPSS is sinds jaar en dag een standaardtool voor het prepareren en analyseren van data. Helaas sluiten de benodigde vaardigheden voor marktonderzoek alleen niet altijd aan bij de theorie uit de studieboeken. In deze workshop stomen we je klaar om de meest toegepaste functies in SPSS op een efficiënte en effectieve manier te gebruiken.
In deze training kijken we kritisch naar hoe we cijfers interpreteren en hoe we daarbij makkelijk in valkuilen trappen. We stappen uit de productie-modus en de deadlines en nemen even de tijd om de motorkap open te trekken en te zien wat er in zit en hoe de onderdelen met elkaar in verbinding staan. Word een onderzoeker met een scherpe blik in deze training geschikt voor marktonderzoekers met een aantal jaren ervaring.
Iedereen is een leider, echter niet iedereen is een goede leider. Leiderschap zit in je, maar leiderschap kun je ook leren en verbeteren. In deze workshop gaan we in op de ins en outs van leiderschap. Wat is belangrijk en hoe kun je jouw leidinggevende capaciteiten optimaal benutten om zelf en als team optimaal te presteren.
Cijfers spreken nooit voor zich; pas als we ze in context plaatsen onstaat er inzicht.
In deze training leer je onderzoekresultaten beter te interpreteren door ze te spiegelen aan een aantal terugkerende patronen in koopgedrag. Aan de hand van echte cases maken we een vertaalslag naar cijfers naar commercieel relevante informatie.Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Het visualiseren van je data bij het delen van je analyseresultaten met collega’s en klanten is dus een logische keuze. Ook tijdens de analyse zal data visualisatie je helpen om sneller inzichten te vinden.
In deze training leer je wanneer je welke grafiek moet kiezen en welke grafiek je beter niet kunt gebruiken. Verder ontdek je het ideale design voor een grafiek, waardoor hij een brug gaat slaan tussen de informatie in de data, en de lezer die daar wat mee moet gaan doen.
Deze training bevindt zich op het snijvlak van data-analyse, communicatie en user experience. Met elementen van psychologie, design en storytelling. Gericht op grafieken en tabellen, voor rapportages, presentaties en infographics.
In deze training slaan we een brug tussen de wereld van commerciële vraagstukken en de wereld van data, indicatoren en modellen. In veel organisaties zien marketeers de bomen niet meer door het kpi-bos. Er is vaak meer data beschikbaar dan kan worden verwerkt en alle databronnen lijken even belangrijk. Waar begin je? Hoe krijg je overzicht? Hoe stel je prioriteiten? Wat zijn de valkuilen? Deze vragen worden beantwoord tijdens deze tweedaagse training geschikt voor marketeers met een aantal jaren ervaring
Kennispartners van Daily Data Bytes
MOA is een
Privacystatement, Cookieverklaring & Disclaimer, MOA© 2022