27
mrt
2023

MOA - Basistraining R

27-03-2023 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Basistraining R

Binnen marketing research en analytics wordt de taal R steeds meer gebruikt als aanvulling op of in plaats van standaardtools als SPSS. Groot voordeel is dat R open source is en nieuwe tools voor analytics al beschikbaar zijn in R ruim voordat deze worden opgenomen in de standaardtools. Tijdens deze basistraining R laten we je zien wat R is, hoe je R kunt gebruiken en hoe je R-scripts schrijft.

03
apr
2023

MOA - Haal meer uit je analyses, een praktijktraining m.b.v. SPSS

03-04-2023 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Haal meer uit je analyses, een praktijktraining m.b.v. SPSS

SPSS-analyses in de praktijk! In deze workshop werken we door een groot deel van de analysemogelijkheden van SPSS. Vaak wordt er te weinig uit de mogelijkheden die SPSS ons biedt gehaald. Er zijn veel instellingen per analysetechniek, maar ook valkuilen en last but not least, de interpretatie.

06
apr
2023

MOA - Datavisualisatie, van inzicht naar impact

06-04-2023 9:30 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Datavisualisatie, van inzicht naar impact

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Het visualiseren van je data bij het delen van je analyseresultaten met collega’s en klanten is dus een logische keuze. Ook tijdens de analyse zal data visualisatie je helpen om sneller inzichten te vinden.

In deze training leer je wanneer je welke grafiek moet kiezen en welke grafiek je beter niet kunt gebruiken. Verder ontdek je het ideale design voor een grafiek, waardoor hij een brug gaat slaan tussen de informatie in de data, en de lezer die daar wat mee moet gaan doen. 

Deze training bevindt zich op het snijvlak van data-analyse, communicatie en user experience. Met elementen van psychologie, design en storytelling. Gericht op grafieken en tabellen, voor rapportages, presentaties en infographics. 

13
apr
2023

MOA - Analyse-valkuilen: trap er niet in!

13-04-2023 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Analyse-valkuilen: trap er niet in!

In deze training kijken we kritisch naar hoe we cijfers interpreteren en hoe we daarbij makkelijk in valkuilen trappen. We stappen uit de productie-modus en de deadlines en nemen even de tijd om de motorkap open te trekken en te zien wat er in zit en hoe de onderdelen met elkaar in verbinding staan. Word een onderzoeker met een scherpe blik in deze training geschikt voor marktonderzoekers met een aantal jaren ervaring.

17
apr
2023

MOA - Liever Assertiever

17-04-2023 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Liever Assertiever

Zou je willen leren hoe je beter voor jezelf op kunt komen? Of hoe je geaccepteerd nee kunt zeggen en hoe je je eigen grenzen kunt bewaken? 

20
apr
2023

MOA - De kracht van creatief denken

20-04-2023 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - De kracht van creatief denken

Data en creativiteit gaan hand in hand, data is een must-have om merken te laten groeien. Het geeft je inzichten in iemands leven, gevoelens, motivaties en drijfveren en hoe jouw product of dienst daaraan bijdraagt. Met creativiteit kun je deze inzichten vertalen naar nieuwe producten, diensten, services, processen. Het kunnen combineren van data en creativiteit is een gouden combinatie!

24
apr
2023

MOA - Information design: simpele principes, betere rapporten

24-04-2023 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Information design: simpele principes, betere rapporten

Ook al zijn je inzichten nog zo briljant, je maakt pas het verschil als je deze goed over kan brengen. Dat is waar we in deze workshop aan gaan werken: effectieve communicatie naar je opdrachtgever en stakeholders.

12
mei
2023

Inholland / MOA - Sensorisch Onderzoek en Kwaliteitscontrole post-hbo

12-05-2023 9:00 - 26-05-2023 12:00
Bekijk de prijzen hieronder
Inholland / MOA - Sensorisch Onderzoek en Kwaliteitscontrole post-hbo

Een veel voorkomende wens vanuit de voedingsmiddelenindustrie is om kennis, inzichten en vaardigheden te vergroten over hoe personeel aan de productielijnen om moet gaan met de sensorisch kwaliteitsbeoordeling van de geproduceerde producten. In kader hiervan biedt Inholland Academy in samenwerking met de MOA (Profgroep Sensorisch Onderzoek) de cursus ‘Sensorisch Onderzoek: Kwaliteitscontrole (verbreding 1)’ aan.

De cursus omvat de basiskennis over het inzetten van sensorisch onderzoek voor kwaliteitscontrole in de voedingsmiddelenindustrie op mbo-/hbo-niveau. Deze is bestemd voor mensen die werkzaam zijn op het gebied van sensorische kwaliteitsbeoordeling en die daarvoor (meer) kennis en vaardigheden willen opdoen en dat bekroond willen zien met een Inholland Academy/MOA certificaat.

17
mei
2023

MOA - Modellen voor Marketing Insights

17-05-2023 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Modellen voor Marketing Insights

Een marketingvraag kun je pas echt beantwoorden als je hierbij gebruik maakt van de juiste onderzoeksmethode en het juiste model. Ze zorgen dat je snel tot de kern van een probleem kunt komen om slagvaardig advies te geven of gericht onderzoek kunt opzetten voor de ontwikkeling van effectief marketingbeleid.

In deze workshop leer je via herkenbare cases en/of je eigen concrete vraag hoe je uit het beschikbare aanbod bij iedere marketingvraag het juiste model kiest en welke onderzoeksmethode je daarbij het best kunt gebruiken om die vraag ook expliciet, systematisch en onderbouwd te kunnen beantwoorden.

22
mei
2023

MOA - Leiding geven aan verandering

22-05-2023 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Leiding geven aan verandering

Patronen doorbreken

Als leidinggevende ben je vaak de eerste die met plannen komt om je organisatie aan te passen aan een nieuwe werkelijkheid; je kijkt vooruit, zit vol goede intenties en enthousiasme en je wil tempo maken. En ondanks die inzet merk je dat het moeizamer gaat dan je had gedacht; het duurt langer, er komen veel vragen. Dus leg je het doel en de urgentie nogmaals uit en zet je je overtuigingen nog wat extra kracht bij. Herkenbaar? Leer bewuster naar je organisatie kijken zodat je duurzaam kunt veranderen.

Meer MOA


Kennispartners van Daily Data Bytes

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

VIDA-gebouw
Kabelweg 57, 2e verdieping
1014 BA Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.