12
apr
2021

MOA - Praktische methodologie & het analysepalet

12-04-2021 9:00 - 13-04-2021 12:00
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Praktische methodologie & het analysepalet

Over surveyonderzoek bestaan tal van misverstanden, want de praktijk lijkt lang niet altijd op de ideale situaties die in de studieboeken worden geschetst. Tijdens deze workshop kijken we vanuit praktijkoogpunt naar de theoretische facetten van vragenlijstonderzoek.

14
apr
2021

MOA - Daar is een model voor!

14-04-2021 9:30 - 15-04-2021 12:30
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Daar is een model voor!

Marktonderzoek is pas succesvol als het een wezenlijke bijdrage levert aan het aanpakken van het beleidsvraagstuk, het probleem. Hoe weet je of je, ondanks een goede probleemanalyse, ook de juiste variabelen en de verbanden tussen die variabelen onderzoekt? Baseer je hiervoor op een bewezen model en je weet het zeker! Dankzij deze modellen komen we bij complexe marketingvraagstukken snel tot de kern van een probleem en kunnen we slagvaardig advies geven of gericht onderzoek opzetten voor de ontwikkeling van effectief marketingbeleid.

19
apr
2021

MOA - SPSS survey analysepalet

19-04-2021 9:00 - 20-04-2021 12:00
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - SPSS survey analysepalet

SPSS in de praktijk! In deze workshop gaan we een groot deel van de analysemogelijkheden doorwerken in SPSS. We staan stil bij de verschillende instellingen per analysetechniek, de valkuilen en interpretatie.

22
apr
2021

Inholland / MOA - Leer hoe Sensorisch onderzoek kan leiden tot marketingsucces

22-04-2021 10:00 -17:00
Bekijk de prijzen hieronder
Inholland / MOA - Leer hoe Sensorisch onderzoek kan leiden tot marketingsucces

In de voedingsmiddelenindustrie is marketing belangrijk. Immers, hoe onderscheiden concurrerende producten zich van elkaar? Hoe bepaal je de juiste marketingmix? Sensorisch onderzoek kan een belangrijke bijdrage leveren als het gaat om ontwikkeling en bepaling van product, plaats, promotie en prijs. Je weet waarschijnlijk al hoe belangrijk smaak en textuur is voor het succes van het product. Natuurlijk komt dit aan bod, maar tijdens deze cursus gaan we verder.

10
mei
2021

MOA - Information design: simpele principes, betere rapporten

10-05-2021 9:00 - 11-05-2021 12:00
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Information design: simpele principes, betere rapporten

Ook al zijn je inzichten nog zo briljant, je maakt geen verschil als je deze niet goed over kan brengen. Dat is waar we in deze workshop aan gaan werken: effectieve communicatie.

31
mei
2021

MOA - Van cijfers naar inzicht

31-05-2021 9:00 - 01-06-2021 12:00
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Van cijfers naar inzicht

Deze (online) workshop is voor ervaren insights professionals (>3 jr.) die een volgende stap willen maken. Eerst gaan we kijken naar veelgemaakte fouten bij het interpreteren van marketing metrics. Vervolgens bestuderen we patronen in consumentengedrag die er eigenlijk altijd zijn en je helpen meer chocola te maken van je cijfers.

06
sept
2021

MOA - Wat is de vraag achter de vraag?

06-09-2021 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Wat is de vraag achter de vraag?

Marktonderzoek is pas succesvol, als het antwoord geeft op de juiste vraag. Maar hoe kom je achter de échte vraag van de opdrachtgever? In deze workshop leer je via herkenbare cases de echte vraag te achterhalen en welke onderzoeksmethode je het best kunt gebruiken om hem te beantwoorden.

09
sept
2021

MOA - Haal het maximale uit kwalitatieve (groeps)interviews

09-09-2021 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Haal het maximale uit kwalitatieve (groeps)interviews

Het beheersen van interviewtechnieken is essentieel voor het uitvoeren van een goed kwalitatief onderzoek. Maar hoe zet je deze technieken optimaal in bij het voeren van een (groeps)gesprek? Ontdek de principes en belangrijkste elementen van interviews en groepsdiscussies. Leer keuzes te maken binnen de interviewtechnieken en omgaan met lastige respondenten! Uiteraard is er ook aandacht voor het daadwerkelijk oefenen van de technieken.

13
sept
2021

MOA - Datavisualisatie, van inzicht naar impact

13-09-2021 9:30 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - Datavisualisatie, van inzicht naar impact

Een goed gekozen en ontworpen datavisualisatie trekt de aandacht van de lezer. Hij zorgt dat mensen wat gaan doen met de inzichten die er getoond worden. Zelfs als de lezer negatief staat ten opzichte van de boodschap, of onervaren met data is. In deze training leer je hoe jij met jouw eigen datavisualisaties mensen in beweging kunt krijgen. Na afloop weet je welke grafiek je moeten kiezen en hoe je deze kunt vormgeven om de gewenste reactie bij de lezer te krijgen.

20
sept
2021

MOA - De perfecte vragenlijst

20-09-2021 10:00 -16:30
MOA
Bekijk de prijzen hieronder
MOA - De perfecte vragenlijst

Een vragenlijst maken lijkt zo eenvoudig. Maar schijn bedriegt. Zelfs ogenschijnlijk kleine verschillen in de vraagstelling kunnen een grote invloed hebben op datakwaliteit. In deze workshop leer je alle theoretische én praktische ins en outs om de juiste keuzes te kunnen maken voor jouw vragenlijst.

Meer MOA


Kennispartners van Daily Data Bytes

MOA is een

CRKBO Instelling CMYK

Contact

MOA, Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics

VIDA-gebouw
Kabelweg 57, 2e verdieping
1014 BA Amsterdam
+31 20 5810710
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.