1. Educatie

      1. Basisonderwijs

        MOA-School stelt kinderen in staat te leren over de kunst van Armando, de geschiedenis van Oud Amelisweerd en zijn bewoners en spreekt hun eigen verbeeldingsvermogen en creativiteit aan. Activerend onderwijs over moderne kunst, filosofie, erfgoed en geschiedenis wordt op een aantrekkelijke en uitdagende manier pasklaar ontwikkeld voor de middenbouw van het basisonderwijs. Bij elke tentoonstelling wordt een nieuw programma ontwikkeld, waarbij het kunsthistorische verhaal van de tentoonstelling wordt vertaald naar het cognitieve niveau van de kinderen. Het programma begint met voorbereidende lessen op school. Het bezoek aan MOA duurt een heel dagdeel. De museumdocenten gaan in gesprek met de kinderen. Hun creatief denken wordt aangesproken met open vragen en onverwachte en verrassende korte acties (bijvoorbeeld: lopen als een baron en luisteren naar geluiden uit het verleden). De kinderen reflecteren op het landhuis en de kunst door korte (teken)opdrachten op zaal. Het programma wordt afgerond met een kunstopdracht in een van de educatieve ruimtes van de Veldkeuken en de Amelis' Hof. Voor meer informatie over het educatieprogramma: info@moa.nl, T 030 890 54 60.
        /1
      2. Voortgezet onderwijs

        Het aanbod voor het voortgezet onderwijs is nog in ontwikkeling. Leerkrachten en leerlingen zijn in de tussentijd uiteraard van harte welkom in MOA. Op De Verdieping kunnen leerlingen en docenten achtergrondinformatie vinden over de tentoonstellingen en de collecties. Voor meer informatie en aanmeldingen: info@moa.nl, T 030 890 54 60.
        /1
      1. INDIVIDUEEL CKV BEZOEK

        Met het informatieboekje over de tentoongestelde werken kun je aan het werk voor CKV opdrachten. De museummedewerkers van MOA staan klaar om je vragen te beantwoorden en je wegwijs te maken op De Verdieping, het informatie centrum over Armando en de geschiedenis van Oud Amelisweerd. Je kunt daar ook terecht om te werken aan werkstukken die met MOA te maken hebben.
        /1
        /1